2106626460, 6972409016 info@melissakia.gr

Εσωτερικος Κανονισμος Συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου

 

ΟΡΑΜΑ

Σεβόμαστε, αναγνωρίζουμε και ενισχύουμε την ξεχωριστή προσωπικότητα, τις ιδιαιτερότητες, τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα του καθενός.

Παράλληλα υποστηρίζουμε τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματα τους και να δημιουργούν σχέσεις συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μέσα στην ομάδα.
Διότι «η παιδική ηλικία έχει τον ιδιαίτερο τρόπο της να βλέπει, να σκέπτεται, να αισθάνεται που της είναι δικός της.
Τίποτε δεν είναι λιγότερο συνετό από το να θέλουμε να τον αντικαταστήσουμε με τους δικούς μας τρόπους»
(Ζ.Ζ Ρουσσώ).

Στο νηπιαγωγείο μας τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας. Γνωρίζουν τον κόσμο και τον εαυτό τους, επικοινωνούν και πειραματίζονται. Προετοιμάζονται για το δημοτικό σχολείο, ενώ παράλληλα προσεγγίζουν διαθεματικά τη γνώση μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δραστηριότητες, στους τομείς (σύμφωνα με το νέο Δ.Ε.Π.Π.Σ.

«Ο ανοιχτός σχεδιασμός στη διαδικασία της μάθησης είναι μια περιπέτεια γεμάτη εκπλήξεις, με κανονικές φάσεις, αλλά και περιπετειώδεις παρακάμψεις. Δεν αποτελεί όμως το κέντρο -το κέντρο είναι τα παιδιά και οι ενήλικοι στο Νηπιαγωγείο, που χρησιμοποιούν το σχεδιασμό ως βοηθητικό μέσο για να ανοίγουν πόρτες και μονοπάτια» (Kazemi, Veisari 2000).

Ηλικία φοίτησης/ Επιλογή νηπίων

 

Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν τη νόμιμη ηλικία. Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για εγγραφή γίνεται από 1 μέχρι 20 Μαΐου του προηγούμενου σχολικού έτους . Προσκόμιση δικαιολογητικών γίνεται και μετά την ημερομηνία αυτή, αν δεν έχει συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός νηπίων κατά τμήμα. Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών. Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.

Σχολικό έτος

  1. Έναρξη / λήξη  μαθημάτων

Το σχολικό έτος των νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 25 Ιουνίου του επόμενου έτους. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή.

  1. Ωράριο λειτουργίας / Προσέλευση – Αποχώρηση

Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται στο σχολείο από τις 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ.

Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, εισέρχονται μέσα στο χώρο του Νηπιαγωγείου και παραδίδουν τα παιδιά στη Νηπιαγωγό.

Τόσο η αυλόπορτα, όσο και η εξώπορτα του κτιρίου του Νηπιαγωγείου, κλειδώνονται  στις 8:30 π.μ. και παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών.  Ανοίγουν μόνο κατά τις ώρες αποχώρησης των νηπίων.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους. Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα.

 

Εγγραφές νηπίων

 

Για την εγγραφή ενός μαθητή στο Νηπιαγωγείο κρίνονται απαραίτητα τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

  • Αίτηση εγγραφής που υποβάλλεται από το γονέα (έντυπο σχολείου)
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (έντυπο)
  • Πιστοποιητικό Γεννήσεως Δήμου για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια (Το πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου εκδίδεται από την προϊσταμένη)
  • Φωτοτυπία εμβολίων από το Βιβλιάριο Υγείας του μαθητή
  • Εγκριτική επιστολή εκδρομών
  • Κάθε άλλο στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για τη διευκόλυνση της εγγραφής.

 

Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου

 

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου καθορίζεται από το προεδρικό Διάταγμα 79/1-8-2017 , καθώς και το Ν.4713/2020, συντάσσεται από το σύλλογο διδασκόντων και υπογράφεται από τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της Α/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Αττικής  . Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθούμε έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είναι επίσης σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής μας, τόσο για την παροχή ποιοτικής αλλά και άρτιας εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων προεκτείνεται και συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα, πολυχώρους, με θρησκευτικές και επετειακές εκδηλώσεις.

Δράσεις – Προγράμματα εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών υπό την επίβλεψη και συνεργασία των Υπευθύνων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ που έχει την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας).

  1. Σχολικές γιορτές – εκδηλώσεις / αργίες

 

Τα νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν:

  1. α. Τα Σάββατα και τις Κυριακές

β. Την 28η Οκτωβρίου (Εθνική εορτή)

γ. Τη 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου,  σε όλα τα νηπιαγωγεία, μέσα στο πρωινό ωράριο εργασίας, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.

δ. Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων).

ε. Την 30η Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Την ημέρα αυτή το διδακτικό προσωπικό παίρνει μέρος στον εκκλησιασμό και στις σχετικές εκδηλώσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής.

στ. Την Καθαρή Δευτέρα

ζ. Την 25η Μαρτίου (Εθνική εορτή)

η. Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα),

θ. Την 1η Μαΐου

ι.. Αναλήψεως τοπική εορτή

ια. Την εορτή του Αγίου Πνεύματος

ιβ. Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές).

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές αν δεν έχουν σοβαρό λόγο.

Έκτακτες εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του οικείου Νομάρχη όταν πρόκειται για εκδήλωση τοπικού ενδιαφέροντος.

Τα νηπιαγωγεία μπορούν να παίρνουν μέρος στο γενικό εορτασμό των εθνικών και τοπικών εορτών, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Νομαρχίας ή της δημοτικής αρχής.

 

  1. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

 

  1. Διδακτικές επισκέψεις

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση, προς τους γονείς και γραπτή έγκρισή τους.

 

 

Προϊσταμένη – διδακτικό προσωπικό

 

Συνεισφέρουν στη δημιουργία ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος στο σχολείο. Οι μεταξύ τους σχέσεις, καθώς και οι σχέσεις τους με την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου είναι σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού, συναδελφικότητας, συνεργασίας και επικοινωνίας.

* Τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά την πορεία κάποιων μαθητών και ιδιαίτερα για θέματα που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα. Επικοινωνούν με τους γονείς όταν απουσιάζει ο μαθητής πλέον των τριών (3) ημερών και δεν έχουν ενημερωθεί για την αιτία της απουσίας.

* Αντιμετωπίζουν τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών ως συνεργάτες, αρωγούς στο έργο τους για την καλύτερη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Ακούν με σεβασμό τους όποιους προβληματισμούς τους και προσπαθούν να δώσουν λύσεις ως ειδικοί του χώρου, οι οποίες θα βελτιώσουν τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών.

* Σε περίπτωση που η συμπεριφορά (γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική, προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/υποστήριξης από ειδικούς επιστήμονες, οι εκπαιδευτικοί κατευθύνουν/συμβουλεύουν τους γονείς/κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς.

 

Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

 

  1. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή/Διευθύντρια ή στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

  1. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

 

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Στις Συναντήσεις Γονέων που πραγματοποιούνται ανά δίμηνο με σκοπό την ενημέρωση σε θέματα προόδου των μαθητών.
  • Σε έκτακτες συναντήσεις για ενημέρωση γονέων σε ειδικά θέματα.
  • Με σημειώματα/email που κοινοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους

 

  1. Επικοινωνία
  • Για καθημερινά θέματα που μπορεί να προκύψουν στο χώρο του σχολείου, η επικοινωνία μεταξύ παιδαγωγών και γονέων γίνεται τηλεφωνικά μετά το πέρας του εκπαιδευτικού προγράμματος και όχι κατά την προσέλευση ή αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο.
  • Η επικοινωνία αναφορικά με οικονομικά/διοικητικά θέματα γίνεται και εγγράφως.
  • Για οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλέφωνα επικοινωνίας και στο email.

 

Υγεία / Ασθένειες

 

Το σχολείο δεσμεύεται να εξασφαλίζει ένα υγιές περιβάλλον.

  • Σε περίπτωση μεταδοτικής ασθένειας μαθητή, οι γονείς οφείλουν να ενημερώσουν άμεσα το σχολείο. Το σχολείο αναλαμβάνει να ενημερώσει τους υπόλοιπους γονείς της τάξης, μόλις έχει επίσημη ενημέρωση από τον γονέα ή/και τον παιδίατρό σας.
  • Ο μαθητής επιστρέφει υποχρεωτικά με σημείωμα παιδιάτρου ότι δεν μεταδίδεται πλέον το νόσημα και μπορεί να επιστρέψει στο σχολικό περιβάλλον. Διαφορετικά το σχολείο διατηρεί το δικαίωμα να αρνηθεί την είσοδο του μαθητή στο σχολείο, για λόγους προστασίας του μαθητικού πληθυσμού, ειδικά κατά τις περιόδους νοσηρότητας, όπου τα μέτρα προστασίας οφείλουν να εντείνονται από όλα τα μέρη.
  • Όταν ένας μαθητής ασθενεί ή έχει πυρετό είναι απαραίτητο να παραμείνει στο σπίτι. Μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο, εφόσον έχει περάσει ένα 24ωρο χωρίς τα συμπτώματα της ασθένειας ή της αδιαθεσίας και έχει επανέλθει σε υγιή κατάσταση. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής απουσιάσει λόγω ασθένειας κατά την επιστροφή του συστήνεται να προσκομίσει σημείωμα παιδιάτρου.
  • Σε περίπτωση ασθένειας του μαθητή κατά τη διάρκεια παραμονής στο χώρο, το σχολείο ενημερώνει τηλεφωνικά τους γονείς για να παραλάβουν το μαθητή από το σχολείο και ο μαθητής παραμένει σε ειδικό χώρο εκτός τάξης μέχρι την παραλαβή του.
  • Όταν ο μαθητής απουσιάζει, λόγω ασθένειας ή κάποιας άλλης υποχρέωσης από το σχολείο, οι γονείς συστήνεται να ενημερώνουν τηλεφωνικώς τη Γραμματεία του σχολείου την ίδια μέρα.
  • Όταν ο μαθητής απουσιάζει, και σε περίπτωση που χρησιμοποιεί το σχολικό ως μέσο μεταφοράς, οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν τηλεφωνικώς τη Γραμματεία του σχολείου προκειμένου να διαμορφωθεί ανάλογα το δρομολόγιο.
  • Σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει άμεση επικοινωνία με τους γονείς για την κατάσταση του μαθητή και τον τρόπο που προέκυψε το συμβάν και την παιδίατρο του σχολείου. Αν το περιστατικό είναι σοβαρό και απαιτείται μεταφορά στο νοσοκομείο αυτή γίνεται με ασθενοφόρο ή από τον γονέα.
  • Το σχολείο τηρεί όλα τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης μεταδοτικών ασθενειών (εφαρμογή κανόνων υγιεινής, αερισμός τάξεων, καθαριότητα με απολυμαντικά μέσα).
  • Το σχολείο έχει ασφαλίσει τους μαθητές με ομαδικό ασφαλιστήριο για ατύχημα εντός του χώρου του.

 

Οι απουσίες των παιδιών

 

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.

Δρομολόγια

 

  • Η μεταφορά των μαθητών προς και από το σχολείο με το σχολικό είναι προαιρετική.
  • Στην αρχή κάθε εκπαιδευτικής περιόδου, οι γονείς ενημερώνονται για την ακριβή ώρα επιβίβασης και αποβίβασης. Σε περίπτωση καιρικών ή κυκλοφοριακών προβλημάτων, είναι δικαιολογημένη η καθυστερημένη άφιξη του σχολικού.
  • Οι μαθητές μαζί με τον συνοδό τους οφείλουν να βρίσκονται στον καθορισμένο χώρο επιβίβασης και αποβίβασης λίγα λεπτά νωρίτερα από ότι έχει ορισθεί. Σε αντίθετη περίπτωση και μετά από ολιγόλεπτη αναμονή, το σχολικό θα αποχωρεί, γιατί οι καθυστερήσεις επιβαρύνουν σημαντικά το χρόνο των δρομολογίων και τους μαθητές.
  • Οι μαθητές δεν παραδίδονται σε κανέναν άλλο εκτός από τους γονείς ή πρόσωπα που έχουν υποδείξει οι γονείς εγγράφως μέσω email ή τηλεφωνικά. Τα άτομα που παραλαμβάνουν τους μαθητές ορίζονται από τους γονείς και πρέπει να έχουν μαζί την ταυτότητα τους στην αρχή του σχολικού έτους. Σε διαφορετική περίπτωση ο μαθητής επιστρέφει στο σχολείο.
  • Για οποιαδήποτε αλλαγή δρομολογίου ή διαδικασίας παράδοσης/παραλαβής, ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώνει εγγράφως τη Γραμματεία του σχολείου.
  • Το σχολείο διατηρεί το δικαίωμα αναπροσαρμογής των δρομολογίων ανάλογα με τις ανάγκες του προγράμματος και τις εγγραφές μαθητών σε αυτό.

Σε έκτακτες περιπτώσεις μη δυνατότητας εκτέλεσης των δρομολογίων (βλάβη σχολικού, καιρικές συνθήκες) οι γονείς ενημερώνονται εγκαίρως για την παράδοση/παραλαβή των παιδιών τους.

Υπενθυμίζουμε ότι τα παιδιά δεν παραδίδονται σε κανένα άλλο εκτός από τους γονείς ή πρόσωπα που έχουν υποδείξει οι γονείς.

 

Η ονομαστική εορτή και τα γενέθλια

 

Κάθε παιδί μπορεί – αν θέλει- να γιορτάσει τα γενέθλιά του ή την ονομαστική εορτή του στην τάξη, μαζί με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές του. Μπορεί να φέρει στο νηπιαγωγείο γλυκά ή τούρτα (κατόπιν συνεννοήσεως με τη νηπιαγωγό) και να συνοδεύονται από τον ανάλογο εξοπλισμό (πιατάκια, κουταλάκια, χαρτοπετσέτες κ.λ.π.) Στο πλαίσιο της υγιεινής διατροφής που προωθούμε, σας προτείνουμε να στέλνετε εδέσματα –γλυκά ή αλμυρά- τα οποία να έχουν χαμηλές θερμίδες και – αν είναι δυνατόν – να είναι χειροποίητα.

Την ημέρα που το παιδί σας γιορτάζει τα γενέθλιά του ή την ονομαστική του εορτή, μπορεί το νηπιαγωγείο να έχει προγραμματίσει εκδήλωση ή εκπαιδευτική επίσκεψη- η οποία δεν είναι δυνατόν να αναβληθεί. Για τον λόγο αυτό, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε οπωσδήποτε τηλεφωνικά με τη νηπιαγωγό μερικές μέρες νωρίτερα, για να ορίσετε την ημέρα που θα γιορτάσει το παιδί σας στο νηπιαγωγείο.

 

Το παιδαγωγικό και το αναλώσιμο υλικό

 

Το παιδαγωγικό υλικό καθώς και το οικοδομικό – κατασκευαστικό υλικό που υπάρχει στα δύο τμήματα επαρκούν πλήρως και είναι κατάλληλα επιλεγμένα για την εκπαίδευση και την απασχόληση των παιδιών. Γι΄ αυτό σας παρακαλούμε, όταν έρχονται τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, να μην τους επιτρέπετε να φέρνουν μαζί τους παιχνίδια ή άλλα προσωπικά τους αντικείμενα για να απασχοληθούν ή για να παίξουν με αυτά στη διάρκεια της ημέρας. Αν χρειαστεί να αλλάξει αυτό θα ενημερώνεστε από εμάς (π.χ. Φέρνω το αγαπημένο μου παιχνίδι για να το παρουσιάσω στους φίλους μου).

Όλο το αναλώσιμο υλικό (χαρτιά, χαρτόνια, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, δακτυλομπογιές, νερομπογιές, πλαστελίνες, ψαλίδια, κόλλες κ.ά.) το οποίο θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της χρονιάς διατίθεται – εξ ολοκλήρου – από το νηπιαγωγείο.

  1. Τι φέρνουμε από το σπίτι
  • Όλοι οι μαθητές χρειάζονται μια καθαρή εποχιακή αλλαξιά ρούχων, την οποία έχουν καθημερινά στην τσάντα τους.
  • Στο καθημερινό πρόγραμμα προτείνουμε στους μαθητές να φορούν ρούχα άνετα και απλά.
  • Στο χώρο του σχολείου απαγορεύονται τα αιχμηρά αντικείμενα ή πολύ μικρά αντικείμενα ή τα προσωπικά είδη (παιχνίδια, τιμαλφή κτλ).
  • Οι γονείς πρέπει να αναγράφουν το όνομα του μαθητή στα προσωπικά του αντικείμενα, όπως τσάντα, μπουφάν, ζακέτες, γιατί πολύ συχνά οι μαθητές φορούν ίδιο ή παρεμφερή ρουχισμό με τους συμμαθητές τους και είναι δύσκολη η αναζήτησή τους από τους ίδιους ή/και τους παιδαγωγούς.
  • Εξαιρετικά και ανάλογα με το θέμα του εκπαιδευτικού προγράμματος ανά περιόδους του σχολικού έτους, το σχολείο μπορεί να προτείνει να φέρουν από το σπίτι τους πληροφορίες ή κάποιο αντικείμενο που θα βοηθήσει στην έρευνα των μαθητών (π.χ. ένα βιβλίο, μια φωτογραφία κλπ).
  • Οι γονείς παρακαλούνται να μη φέρνουν προς διανομή από το σχολείο προσκλήσεις για πάρτι και δώρα για τους συμμαθητές της τάξης.
  • Το σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας προσωπικών ειδών του μαθητή.

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές

  • Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης (μουσεία, θέατρα, πολιτιστικοί χώροι, πάρκα, κοινότητα) με στόχο την καλλιέργεια της προσωπικότητας των μαθητών μας.
  • Οι γονείς ενημερώνονται για αυτές εγκαίρως από το σχολείο και από email που κοινοποιούνται καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
  • Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή του μαθητή σε αυτές είναι η έγγραφη συναίνεση του γονέα που δίνεται άπαξ κατά την αρχή του σχολικού έτους.
  • Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις ή εκδρομές είναι σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εάν όμως κάποιος γονέας για σοβαρό λόγο δεν επιθυμεί τη συμμετοχή του μαθητή σε κάποια εκπαιδευτική επίσκεψη ή εκδρομή, οφείλει να ενημερώσει εγκαίρως τη Γραμματεία του σχολείου. Στην περίπτωση αυτή ο μαθητής δεν θα προσέρχεται στο σχολείο.
  • Είναι απαραίτητη η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών κατά την ημέρα της προγραμματισμένης επίσκεψης για λόγους σωστής προετοιμασίας των μαθητών και προγραμματισμού. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσής του κατά την ημέρα της προγραμματισμένης επίσκεψης το σχολείο δεν αναμένει προς σεβασμό των υπολοίπων μαθητών και του σχολικού προγράμματος.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στις εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές οι γονείς δεν επιβαρύνονται, εκτός ειδικών περιπτώσεων.

 

Ενημέρωση και συγκατάθεση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων παιδιών και γονέων

Στα πλαίσια της λειτουργίας τα μελισσάκια συλλέγουν  και επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα παιδιών, μαθητών/τριών ή υποψήφιων μαθητών/τριών του, καθώς και των γονέων και κηδεμόνων τους. Το σχολείο φροντίζει να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία και την νόμιμη επεξεργασία των δεδομένων αυτών, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 (ΕΕ) και την ισχύουσα νομοθεσία. Σε ειδικό έντυπο με τίτλο «Ενημέρωση και Συγκατάθεση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων παιδιών και γονέων» μπορείτε να μελετήσετε τη σχετική ενημέρωση για την επεξεργασία δεδομένων, καθώς και να παρέχετε την συγκατάθεσή σας, όπου απαιτείται, για τους σκοπούς που αναφέρονται σε αυτή.

Έκτακτες συνθήκες

Η λειτουργία στα μελισσάκια μπορεί να ανασταλεί προσωρινά με απόφαση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, όταν συντρέχουν εντελώς εξαιρετικοί λόγοι που εγκυμονούν κινδύνους και σύμφωνα με απόφαση των αρμοδίων οργάνων ή για οποιουσδήποτε άλλους λόγους εκτάκτου ανάγκης με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών. Οι γονείς ενημερώνονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και από το σχολείο.

Αποδοχή κανονισμού

  • Σκοπός του κανονισμού είναι να δημιουργήσει ένα οργανωμένο περιβάλλον και να κωδικοποιήσει τους κανόνες λειτουργίας του σύμφωνα με τη φιλοσοφία και την αποστολή του. Για αυτό κρίνεται σημαντική η συνεργασία των γονέων, ώστε στην εκπαιδευτική-παιδαγωγική πολιτική του να επιτύχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
  • Η τήρηση των κανόνων του σχολείου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του και την εκπλήρωση της αποστολής του και συντάσσεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο π.δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109/Α/2017).
  • Το σχολείο διατηρεί το δικαίωμα να συμπληρώσει/τροποποιήσει τους όρους του κανονισμού, εφόσον κριθεί σκόπιμο.